زناشویی

علائم و راه های درمان پروستاتیت

آشنایی با علائم و راه های درمان پروستاتیت

علائم و راه های درمان پروستاتیت چیست؟ برخی از بیماری ها هستند که صرفا مختص مردان و برخی صرفا مختص زنان هستند. برخی افراد از بیان این بیماری‌ها خجالت کشیده و این امر موجب می گردد که نسبت به درمان آن بی‌ توجه باشند. بسیاری از بیماری‌ های جنسی یا بیماری های مربوط به دستگاه تناسلی، از این دست بیماری ها هستند که موجب ناراحتی فرد خجالت زدگی او می شود. اما باید بدانید که هیچ بیماری را نباید پنهان کنید و اصولاً در بیماری دلیلی برای خجالت وجود ندارد.

یکی از بیماری هایی که ممکن است مردم به آن دچار شوند، پروستاتیت می باشد. پروستاتیت می‌تواند عوارض زیادی برای فرد داشته باشد و حتماً باید نسبت به درمان آن اقدام کنید. اگر در مورد ابتلا به‌این بیماری تردید دارید یا به دنبال کسب اطلاعات در مورد آن هستید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید؛ زیرا سایت مولینا قصد دارد شما را با علائم و راه های درمان پروستاتیت آشنا سازد.

برای خرید کاندوم ساده از مولینا کلیک کنید.

علائم و راه های درمان پروستاتیت چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد علائم و راه های درمان پروستاتیت بپردازیم، بهتر است در مورد این بیماری اطلاعاتی کسب کنید. پروستاتیت بیماری است که موجب التهاب و تورم غده پروستات می شود. غده پروستات موجب تولید مایع منی می گردد و زیر مثانه قرار دارد. بیماری پروستات موجب ایجاد درد در فرد شده و ادرار را برای او دشوار می‌ کند. بیماری پروستاتیت اگر درمان نشود، می تواند منجر به سرطان پروستات در فرد گردد و باعث نازایی می شود. بیماری پروستاتیت دارای علائم مختلف است که در ادامه به چند مورد از مهمترین علائم و راه های درمان پروستاتیت می پردازیم.

4 علائم و راه های درمان پروستاتیت

این بیماری دارای نشانه های مختلفی می باشد که بیشترین علائم در ادرار فرد مشخص می شود. در ادامه این علائم و راه های درمان پروستاتیت برای شما بیان خواهد شد. 

سوزش در هنگام ادرار

یکی از شایع ترین علائم بیماری پروستاتیت، سوزش و احساس درد در زمان ادرار کردن است. این نشانه در کنار سایر نشانه هایی که در ادامه بیان می شود، می تواند دلیلی بر ابتلا به بیماری پروستاتیت باشد‌‌.

برای خرید کاندوم میوه ای از مولینا کلیک کنید.

تعلل در ادرار

یکی از نشانه هایی که می تواند در دسته علائم این بیماری طبقه بندی شود، مکث در هنگام ادرار است. مکث در هنگام ادرار، اگر همراه با سوزش و درد باشد و بیشتر از یک هفته به طول انجامد، جزو عوامل پروستاتیت می باشد. در این هنگام شما می توانید به پزشک مراجعه کرده و آزمایشات لازم را انجام دهید تا از سلامت خود مطمئن شوید‌. این موضوع یکی از علائم و راه های درمان پروستاتیت است.

سایر علائم

سایر علائمی که با وجود آن ها نیاز است شما به پزشک مراجعه کنید، نیاز فوری به ادرار کردن، ادرار تیره، خون در ادرار، درد در ناحیه بین کیسه بیضه و مقعد، انزال دردناک می باشد. در صورت وجود چند مورد از این علائم با هم، احتمال بیماری پروستاتیت در شما وجود دارد. 

عفونت در منی و ادرار

در بیشتر موارد بیماری پروستاتیت باکتریایی بوده و موجب عفونت می شود. این عفونت به همراه ادرار یا مایع منی، در هنگام انزال، از بدن خارج می شود. وجود عفونت طولانی مدت در انزال یا ادرار، نشان دهنده عفونت در پروستات می باشد. این عفونت در نهایت موجب ایجاد بیماری پروستاتیت در فرد می شود. موارد ذکر شده علائم و راه های درمان پروستات محسوب می شود که در مواجهه با هر یک از موارد نام برده بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

علائم و راه های درمان پروستاتیت چیست

 راه های درمان پروستاتیت

درمان پروستات به صورت خانگی بسیار خطرناک و ممکن است باعث ایجاد بیماری های بدتری در فرد گردد. به همین دلیل بهتر است در هنگام مشاهده چند مورد از علائم بالا، پس از چند روز، حتماً به پزشک مراجعه کنید. از ساده ترین درمان های پروستاتیت، می توان به مصرف انواع آنتی بیوتیک، اشاره کرد‌. در موارد پیشرفته تر، پزشک پس از انجام آزمایشات مورد نظر، اقدام به تجویز داروهای پیشرفته تر می نماید. برخی از این دارو ها شامل مسدودکننده‌های آلفا مانند ترازوسین، پرازوسین، تامسولوسی و مهار کننده های آلفا مانند فیناستراید و تادالافیل (سیالیس) می باشد. 

اما در صورتی که شما به پزشک دسترسی نداشته یا قصد دارید در زمان دیگری به پزشک مراجعه کنید، می توانید با برخی از درمان های خانگی، بیماری پروستاتیت را در خود کاهش دهید. در ادامه چندین مورد از این روش ها در مورد علائم و راه های درمان پروستاتیت برای شما بیان می شود.

استفاده از وان آب گرم و یا کیسه آب گرم

آبگرم التیام بخش تورم غده پروستات می باشد. شما می توانید در صورت ابتلا به بیماری پروستات، در وان آب گرم، به مدت روزی یک ساعت نشسته و استراحت کنید یا در صورت عدم دسترسی به وان، از کیسه آب گرم استفاده کنید. 

برای خرید کاندوم گیاهی از مولینا کلیک کنید.

رژیم غذایی

برخی از مواد غذایی هستند که می تواند مثانه را تحریک و موجب التهاب بیشتر غده پروستات گردند. مصرف الکل، کافئین و غذاهای تند یا اسیدی که می توانند باعث تحریک مثانه شوند را محدود یا کاملاً قطع کنید. استفاده از الکل و کافئین موجب افزایش تمایل جنسی و فعالیت بدنی در فرد شده و درمان بیماری پروستاتیت را به تاخیر می‌اندازد. به همین دلیل به شما توصیه می شود در زمان ابتلا به این بیماری، از مصرف این مواد خودداری فرمایید.

سبک زندگی

برخی از فعالیت های بدنی نیز هستند که موجب التهاب بیشتر پروستات می گردند و پروستاتیت شما را تحریک می کنند. فعالیت هایی مانند نشستن طولانی مدت و دوچرخه سواری از این دسته فعالیت های بدنی محسوب می شوند. بنابراین در صورت ابتلا به پروستاتیت، تا زمان درمان کامل، این فعالیت ها را ترک نمایید‌. 

نوشیدنی ها

یکی از مواردی که می تواند به شما در موضوع علائم و راه های درمان پروستاتیت کمک کند، نوشیدنی های بدون کافئین می باشد. همانطور که می دانید التهاب پروستات باعث عفونت آن شده و این عفونت باید از طریق ادرار از بدن خارج شود تا غده پروستات به حالت اولیه خود باز گردد. این نوشیدنی ها موجب می شود که شما بیشتر ادرار کرده و عفونت ناشی از التهاب پروستات را از بدن خود خارج نمایید. 

برای خرید کاندوم عروسکی از مولینا کلیک کنید.

اهمیت دانستن علائم و راه های درمان پروستاتیت

پروستاتیت یکی از انواع بیماری هایی است که می تواند رابطه جنسی و زندگی زناشویی شما را تحت تاثیر قرار دهد. زیرا بیماری پروستات جدید علاوه بر اینکه در موارد پیشرفته می‌تواند باعث نازایی شود، در مراحل ابتدایی عفونت و بویی نامطبوع ساطع می کند. 

به همین دلیل سایت مولینا در این بخش تلاش کرده است که علائم و راه های درمان پروستاتیت را برای شما بیان کند. برای داشتن یک رابطه جنسی سالم علاوه بر داشتن بدنی سالم نیازمند برخی لوازم دیگر نیز می باشید. شما می توانید برای خرید انواع کاندوم، ژل تاخیری و روان کننده، به سایت مولینا مراجعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید