زناشویی

همه چیز درباره بیزاری جنسی

روش های آشنایی با بیزاری جنسی چیست؟

بیزاری جنسی چیست؟ بیزاری جنسی زمانی ایجاد می شود که یکی از زوجین تمایلی به برقراری رابطه جنسی نشان نمی دهد. بیزاری جنسی یک اختلال است که می تواند به زندگی زناشویی آسیب جدی وارد کند، به طوری که در بسیاری از مواقع دیده شده بیزاری جنسی عامل اصلی جدایی میان زن و شوهر بوده است. بیزاری جنسی در انواع مختلفی خود را نمایان می سازد و گاهی به صورت یک وسواس در فرد نمود پیدا می کند زیرا در این حالت افراد مبتلا به این اختلال گمان می کنند که فردی که می خواهند با آن به رابطه جنسی بپردازند حتما باید دارای مشخصات خاصی باشد در این صورت هیچ تمایلی به برقراری ارتباط با او ندارند. 

برای خرید محصولات زناشویی از مولینا کلیک کنید.

شرایط بیزاری جنسی چیست؟

برای اینکه بخواهیم با موضوع “بیزاری جنسی چیست” بیشتر آشنا شویم، می توان با یک مثال شروع کرد. در مواردی دیده شده که فرد مورد روان درمانی قرار گرفته، با کاوش در روان این افراد درمانگر به این نتیجه رسیده که فرد از برقراری رابطه جنسی احساس گناه می کند و همین عامل موجب ایجاد بیزاری جنسی در فرد شده است. به عنوان مثال اگر شما جلوی فرزند خود مدام از جنس مرد بدگویی کنید و آن ها را موجودی ناخوشایند برای او جلوه دهید، با گذشت زمان و در سنی که او باید در رابطه خود رابطه جنسی داشته باشد از جنس مرد متنفر می شود و در نتیجه رغبتی برای رابطه با او ندارد. 

گاهی برای بعضی از افراد اتفاق می افتد که بر حسب شرایط زندگی هرگز نتوانسته اند به ازدواج فکر کنند یا به هر دلیلی رابطه جنسی در آن ها به تعویق افتاده است در این صورت تمایل به رابطه جنسی در این افراد با گذشت زمان و بالاتر رفتن سن کمتر می شود. این مسئله بسیار جدی است و این افراد باید آن را جدی بگیرند و در صدد رفع موضوع “بیزاری جنسی چیست” اقدام کنید، زیرا فقدان این تمایل غریزی در آن ها ممکن است به یک بیماری روحی منجر نشود.اگر گمان می کنید دارای اختلال بیزاری جنسی هستید به وجود این عوامل در خودتان بیشتر دقت کنید.

برای خرید ژل روان کننده از مولینا کلیک کنید.

اگر فردی با شنیدن هر صحبتی از رابطه جنسی دچار پانیک و اضطراب غیر طبیعی می شود، یا بدتر از آن حتی با فکر کردن به مسائل جنسی دچار اضطراب می شود، می توان به وجود موضوع “بیزاری جنسی چیست” در او پی برد. بنابراین اگر از رابطه جنسی فرار می کنید یا ترس و تنفر از آن دارید، باید این مشکل را جدی بگیرید زیرا می تواند نشانه هایی از اختلال بیزاری جنسی در شما باشد. 

مواردی دیده شده که در آن یکی از زوجین با هر اقدامی سعی بر آن دارد تا از رابطه جنسی دور بماند مثلا زمان خواب خود را تغییر می دهد و یا دیرتر به خانه می آید، و ده ها ترفند دیگر تا در این موقعیت قرار نگیرد. در ادامه مولینا به موضوع “بیزاری جنسی چیست” بیشتر می پردازد.

علت بیزاری جنسی چیست؟

به نظر شما علت بیزاری جنسی چیست یا چه عملکردهایی سبب ایجاد این بیزاری شده است؟ این اختلال می تواند علت های بیشماری داشته باشد و پیدا کردن علت ریشه ای در هر فرد تنها با انجام مشاوره های زیاد و روان درمانی قابل تشخیص است. یکی از موارد که در ایجاد این اختلا نقش عمده ای دارد، سوء استفاده جنسی در کودکی است. زیرا هر بار که قصد انجام این امر غریزی و طبیعی را که دارند خاطرات گذشته در ذهنشان تداعی شده و آن ها را دچار اضطراب می کند و اجازه نمی دهد که از انجام این عمل لذت ببرند. 

یک عامل مهم دیگر در پیدایش  موضوع “علت بیزاری جنسی چیست”، اختلال تربیت و دادن آموزش های غلط و نادرست به کودکان است. دادن اطلاعات غلط همراه با گناه دانستن آن در فرد ایجاد انزجار و بیزاری جنسی می کند. افسردگی و اختلالات بعد از زایمان نیز یکی از علل به وجود آمدن بیزاری جنسی در افراد است. بیزاری جنسی در زنان بیشتر از مردان است، بنابراین جنسیت در این مسئله نقش مهمی دارد. در صورتی که علائم این اختلال در مردان مربوط به اختلال عملکرد است. 

تحقیقات نشان داده بعضی از اشخاصی که مبتلا به بیزاری جنسی هستند از مشکلات معده رنج می برند. بیماران بیزاری جنسی به قدر از مسائل مربوط به موضوع “بیزاری جنسی چیست” رنج می برند که گاهی از شنیدن این مسائل دچار حالت تهوع می شوند. ویژگی های شخصیتی نیز از جمله عواملی است که سبب می شود بیماران بیشتر دچار آسیب های ناشی از اختلال بیزاری جنسی شوند. 

روش های بیزاری جنسی چیست؟

تشخیص به موقع اختلال بیزاری جنسی

معمولا و متاسفانه موضوع “بیزاری جنسی چیست” در افراد جدی گرفته نمی شود و آنقدر به این مسئله بی تفاوت می مانند تا کار از کار می گذرد. در صورتی که اگر شما این اختلال را احساس کردید و در جهت رفع آن از پزشک و روانپزشک کمک خواستید، این اختلال قابل حل شدن است و به سلامت روان شما در باقی عمر کمک شایانی می کند. 

برای خرید اسپری تاخیری از مولینا کلیک کنید.

اولین قدمی که در این زمینه باید بردارید انجام یک سری آزمایشات پزشکی است که مطمئن شوید این اختلال ریشه بیولوژیکی ندارد. در بسیاری موارد دیده شده بد شکلی آلت تناسلی یا بد بو بودن واژینال و موارد دیگر سبب ایجاد انزجار جنسی در فرد شده است. فقدان روان سازی واژن نیز یکی از عواملی است که علت روانی دارد. معمولا این افراد در حین برقراری رابطه جنسی احساس درد دارند. گاهی این اختلال با موضوع “بیزاری جنسی چیست” اشتباه گرفته می شود. 

درمان اختلال بیزاری جنسی چیست؟

گفتیم اختلال بیزاری جنسی علت های مختلفی دارد. گاهی این علل جسمی است که با انجام برخی آزمایشات و مصرف بعضی دارو ها قابل حل است. اگر فرد مشکل هورمونی داشته باشد، با درمان های لازم می توان شرایط را به حالت عادی برگرداند. گاهی ریشه روانی دارد و در اینجا باید از یک روانپزشک و روانکاو کمک خواست. در بسیاری موارد روانکاو از فرد می خواهد تا از جلسات زوج درمانی کمک بگیرد. 

در این جلسات به صورت بی پرده از بعضی مسائل که گاهی زوجین از گفتن آن ها شرم دارند پرده برداری می شود و علت این اختلال تا حدی برطرف می شود. حساسیت زدایی سیستماتیک یکی از روش هایی است که درمانگران برای درمان این اختلال استفاده می کنند. بدین صورت که درمانگر مدام فرد را در برابر محرک ها قرار می دهد تا بتوانند میزان حساسیت و واکنش اضطرابی بیمار را نسبت به مسئله مشاهده کند. 

برای خرید کاندوم فضایی از مولینا کلیک کنید.

بعد از شناسایی محرک های ناراحت کننده از تکنیک های حساسیت زدایی استفاده می کند. با تمام این نکاتی که در مورد بیزاری جنسی گفته شد گاهی لازم است ما سبک زندگی خود را تغییر دهیم تا بتوانید تغییراتی را در زندگی خود ایجاد کنیم. رابطه جنسی و سلامت آن یکی از ارکان مهم و اساسی در ماندگاری و بقای زندگی زناشویی است. 

دیدگاهتان را بنویسید