زناشویی

موثرترین راه های تقویت تخمک کدامند؟

انواع راه های تقویت تخمک

راه های تقویت تخمک چگونه است؟ همانطور که میدانید کیفیت تخمک در خانم ها جهت بارداری سالم از اهمیت بالایی برخوردار است. تخمک های سالم و باکیفیت می تواند یک حاملگی بی درد سر و همینطور فرزندی کاملا سالم را به شما هدیه دهد. حتما شنیده اید که برخی از خانم ها قادر به باردار شدن نیستند. بیشتر این افراد دارای تخمک هایی غیر فعالی اند یا اینکه تخمک آنها کیفیت لازم را برای باردار شدن را ندارد. 

بنابراین برای حل مشکل خود باید مدتی از داروهای خاص استفاده کنند یا از روش های نوین بارداری کمک بگیرند. بهتر است بدانید کیفیت تخمک به عواملی زیادی بستگی دارد و یکی از آن عوامل مهم کیفیت زندگی شما و سبک زندگی می باشد. البته عوامل دیگری مانند سن، عوامل محیطی، تغذیه و استرس نیز روی کیفیت تخمک ها تاثیر می گذارند. 

برای خرید کاندوم ژله ای از مولینا کلیک کنید.

انواع راه های تقویت تخمک

طبق تحقیقات انجام شده مصرف بعضی غذاها می تواند به عنوان راه های تقویت تخمک در بانوان به حساب آید. شما با رعایت یک دوره نود روزه قبل از تخمک گذاری می توانید آن را  برای پروسه جدید در تخمک گذاری بعدی آماده کنید. چرخه تخمک گذاری اگر به درستی و با نظم پیش رود، می توان به سلامت تخمک ها اطمینان پیدا کرد. بنابراین برای داشتن یک بارداری موفق وسلامت باید سلامت تخمک ها مورد بررسی قرار بگیرد. 

پس شما با تقویت تخمک ها می توانید کمک زیادی به بهبود عملکرد تخمک ها کنید. امروزه علم پزشکی در شاخه تخصص زنان بسیار پیشرفت کرده، برخلاف گذشته که تصور می شد زنان با بالا رفتن سن امکان بارداری کمی دارند و بعد از 35 سالگی بارداری ریسک به شمار می رود ولی این ادعا رد شده و با استفاده از سلول های بنیادی می توان تخمک های سالم و جدید را دوباره تولید کرد. اگر چه هنوز هم با بالا رفتن سن مشکلات ناباروری وجود دارد. در اینجا به چند مورد از موثرترین  راه های تقویت تخمک اشاره می کنیم.

5 نمونه برای راه های تقویت تخمک

تغذیه سالم

تغذیه سالم یکی از مهم ترین عوامل در سلامت تخمک ها می باشد، به همین سبب است که در گذشته زنان در سنین بالاتر نیز باردار می شدند و دارای تخمک های سالمی بودند. 

عدم استرس

دوری از هرگونه استرس و اضطراب می تواند در کیفیت و سالم بودن تخمک ها موثر باشد. 

نوشیدن آب کافی

نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز به روند فعالیت بدنی کمک بسیاری می کند.

معاینه و چکاپ به موقع

با مراجعه به پزشک و بررسی های به موقع می توان برقراری تعادل در هورمون ها و داشتن یک چرخه متعادل در تخمک گذاری را ایجاد کرد.

برای خرید کاندوم شکلاتی از مولینا کلیک کنید.

راه های تقویت تخمک چگونه است؟

فعالیت های ورزشی

انجام ورزش های روزانه نه تنها به عنوان راه های تقویت تخمک شناخته می شود، بلکه می تواند در دوران بارداری نیز بسیار مفید بوده و حتی به زایمان راحت تر شما نیز کمک کند. 

از جمله غذاهایی که به کیفیت بهتر تخمک کمک می کنند به شرح زیر است:

  • چربی های غیر اشباع مانند روغن زیتون و همچنین لبنیات پرچرب؛
  • استفاده از میوه و سبزیجات ارگانیک؛
  • تقویت تخمک ها با انواع آجیل؛
  • مکمل های اسید فولیک و آهن؛
  • خوراکی های سرشار از آنتی اکسیدان که شامل انواع میوه ها می شود و همچنین فیبر.

یادمان باشد استفاده از مواد غذایی سالم اساسی ترین عامل در حفظ سلامتی در ما می باشد، متاسفانه امروزه با پیشرفت علم کشاورزی در زمینه ساخت انواع کود های شیمیایی جهت رشد بهتر میوه و سبزیجات ازن مواد شیمیایی تاثیرات بدی را روی بدن ما انسان ها می گذارد و یکی از عوارض آن نیز برای بدن از بین بردن کیفیت تخمک ها می باشد. 

برای خرید کاندوم عروسکی از مولینا کلیک کنید.

پس بنابراین نتیجه میگیریم هر چه مواد غذایی که ما استفاده می کنیم طبیعی تر، سالم تر و همچنین عاری از هر گونه مواد شیمیایی باشد، بدن ما نیز سالم تر می ماند و همینطور اعضای بدن ما نیز درست تر به فعالیت خود می پردازند. موارد ذکر شده از جمله مثال هایی برای  راه های تقویت تخمک به حساب می آید.

کاهش وزن یکی از راه های تقویت تخمک

شاید جالب باشد بدانید کاهش وزن نیز یکی از  راه های تقویت تخمک است و خود عامل خوبی برای تخمک گذاری بهتر در زنان می باشد، زیرا مشکلات هورمونی در این افراد کمتر دیده شده و به صورت نرمال می باشد. طبق آمار بدست آمده خانم هایی که وزن بالاتری دارند زمان بیشتری را باید صرف باروری کنند. 

مصرف مولتی ویتامین ها و آنتی اکسیدان

مورد دیگری که به عنوان  راه های تقویت تخمک به حساب می آید، مصرف آنتی اکسیدان و مولتی ویتامین ها می تواند از پیری و تخریب سلول های تخمک جلوگیری کند. بر این اساس خانم هاییی که در سن بالایی قرار دارند و قصد باروری نیز دارند می توانند با مصرف مولتی ویتامین ها و مصرف انواع گوشت قرمز و ماهی ها به سلامت تخمدان خود کمک کرده و روند باروری را در خود آسانتر کنند. متاسفانه امروزه آزمایشی برای نشان دادن کیفیت تخمک ها وجود ندارد و پزشکان تنها از سن خانم ها می توانند به تشخیص کیفیت تخمک در آنها برسند. 

انجام یوگا و ورزش می تواند بدن شما را ریلکس کند و همین امر موجب تغییرات شگفت انگیزی در درون و بدن شما می شود. نداشتن استرس می تواند تا حد زیادی به روند پیر شدن تخمک ها و از بین رفتن سلول های آن بکاهد.

خواب کافی و سلامت روان

کم خوابی و داشتن افسردگی در خانم ها موجب کاهش تخمک ها می شود. زیرا سبب ترشح دو هورمون کورتیزول و پرولاکتین در بدن می شود و هر دو این هورمون ها برای بدن مضر است و سلامت تخمک ها را به خطر می اندازد. در نتیجه بهتر است از خواب کافی و سلامت روانی خوبی برخوردار شوید که تمامی این مواردی که برای  راه های تقویت تخمک ذکر شد، می تواند به سلامت تخمک های شما کمک کرده و بارداری موفق و سالمی را برای شما به همراه داشته باشد. 

البته روش هاییی که برای تقویت تخمک توضیح داده شده بهترین روش هایی بود که برای زنان در سن بالا بسیار کاربردی و مفید واقع شده است. امروزه با استفاده از سلول هایی بنیادی می توان به تولید تخمک های جوان پرداخت و حتی در سنین بالا نیز خانم ها شانس باروری دارند. خواب کافی یکی از موثرترین روش های تقویت تخمک به شمار می رود. 

برای خرید کاندوم شکلاتی از مولینا کلیک کنید.

ماساژ شکم

یکی از راه های جالب برای افزایش جریان خون در رحم ماساژ شکم می باشد. ماساژ دادن رحم به تحریک و فعالیت تخمدان ها کمک می کند. حداقل چهار بار در هفته این کار را انجام دهید.

موارد مضر برای تقویت تخمک ها

  • دوری از غذاهای مضر ؛
  • قند و شکر؛
  • غذاهای فراوری شده؛
  • غذا های مکمل؛
  • الکل و کافئین و سیگار.

موارد نام برده نه تنها به عنوان راه های تقویت تخمک شناخته نمی شود، بلکه می توانند با گذشت زمان بر سلامت زنانگی شما نیز تاثیر زیان باری داشته باشند. رعایت تمامی نکات ذکر شده از موثرترین روش های تقویت تخمک هستند که می توانند به شما در تقویت تخمک های سالم کمک کند.  

دیدگاهتان را بنویسید