زناشویی

تفاوت رابطه جنسی و خودارضایی؟

تفاوت رابطه جنسی و خودارضایی

تفاوت رابطه جنسی و خودارضایی؟

در رابطه جنسی با همسر چون ارتباط عاطفی ایجاد می‌شود (از طریق ملاعبه و …) سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک به صورت متعادل تحریک گشته و اندام‌هایی که تحت تاثیر این سیستم‌ها هستند به صورت طبیعی فعالیتشان افزایش یا کاهش می‌یابند (تندی ضربان قلب، تندی تنفس و …)، اما در خودارضایی یا استمنا چون فرد از طریق خیالات و بدون وجود ارتباط عاطفی مستقیم خود را تحریک می‌کند تحریک اعصاب فوق به صورت متعادل صورت نمی‌گیرد و بنابراین فعالیت اعضای تحت تاثیر این اعصاب به صورت غیرطبیعی کاهش یا افزایش می‌یابد و خود باعث عوارض جسمی می‌گردد.

– در ارتباط طبیعی و به خصوص اگر انزال منی از طریق مقاربت صورت گیرد کیسه‌های منی به طور کامل تخلیه شده و ارضای کامل صورت می‌گیرد. ولی در استمنا بستگی به شدت خیالات فرد تخلیه کیسه‌ها متفاوت است و در بعضی مواقع بزرگی بیش از حد پروستات، عدم تخلیه کامل کیسه‌های منی، سوزش ادرار و … بروز می‌دهد.

– خود ارضایی در واقع آمیزش با خود است، لذا تحریک‌کننده و تحریک‌پذیر یک نفر است. همینطور ایجاد کننده شرایط اوج و لذت (گرم شدن، تصور لذت و…) توسط خود ارضا شونده فراهم می‌شود. در این جا تمام وجود فرد (در عین وحدت و یکپارچگی) باید دو پاره شود یکی ارضا شونده و دیگری ارضا کننده، هم گرم‌ کننده و هم گرم‌ شونده و هم نعوظ‌ آور و هم نعوظ پذیر و این دو پاره شدن، بزرگترین آسیب را در سیستم بینایی و ذهنی (عدم تمرکز و…) و در نهایت به بخش روانی شخصیت وارد می‌کند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “تفاوت رابطه جنسی و خودارضایی؟

  1. rrreza.moradi97 گفت:

    فکر نمی‌کنم این مطلب پایه‌ی علمی داشته باشه، از متخصصین چیز دیگه‌ای شنیدم بنده. به هر حال لطفا پایین مطالبی که منتشر می‌کنید منبعتون رو ذکر کنید، اطلاعات غلطی که راجع به مسائلی مثل خودارضایی و یا پرده‌ی بکارت و امثالهم وجود داره بیشتر از همه به نوجوان‌ها و جوان‌ها آسیب می‌زنه و این واقعا ظلم بزرگی به اون‌هاست و غیرانسانیه… متاسفانه هنوزم که هنوزه افراد زیادی هستن که به خاطر خودارضایی عذاب وجدان دارن؛ یا برای اینکه تصور می‌کنن پرده‌ای به عنوان پرده‌ی بکارت وجود داره از ترس دردش یا آبرو، حتی از داشتن رابطه‌ی جنسی امتناع می‌‌ورزن!
    این رو هم اشاره کنم که داخل ایران در چنین موضوعاتی اغلب اوقات حتی به حرف پزشک هم نمیشه اعتماد کرد چون اکثرا مسلمان هستن و عِلمشون عمدا یا سهوا به تعصبات آلوده هست?? سعی کنید از منابع انگلیسی زبان مطالعه داشته باشید??

دیدگاهتان را بنویسید