زناشویی

آشنایی با انواع گرایش جنسی

آشنایی با انواع گرایش جنسی چیست؟

انواع گرایش جنسی چیست؟ تمامی موجودات کره زمین دارای تمایل جنسی بصورت معمول به جنس مخالف خود هستند. در این بین برخی از موجودات هستند که دارای گرایش های متفاوتی می باشند. انسان ها دارای متنوع ترین گرایشات جنسی اند. این گرایشات اغلب از نظر پزشکی، روانشناختی و فقهی نفی شده و می تواند عوارض زیادی برای افراد داشته باشد. 

این گرایشات در کشورهای آزاد کمی بیشتر از کشورهایی با فضای سنتی است. در کشور ایران و سایر کشورهای مسلمان، تنها یک گرایش جنسی قابل پذیرش است و از سایر گرایشات به عنوان انحراف جنسی یاد می شود. گرایش جنسی یکی از نهادینه ترین ویژگی های انسان است که موجب تشکیل خانواده می شود. موضوع “انواع گرایش جنسی چیست” دارای موارد مختلفی است که در این مطلب سایت مولینا که یکی از بزرگترین عرضه کنندگان انواع لوازم مورد نیاز رابطه جنسی می باشد، به بررسی کامل موضوع “انواع گرایش جنسی چیست” می پردازد. 

برای خرید کاندوم ضد حساسيت از مولینا کلیک کنید.

منظور از انواع گرایش جنسی چیست؟

به نظر شما چه تعریفی مناسب مبحث “انواع گرایش جنسی چیست” است؟ گرایش جنسی نوعی الگوی پایداری از تمایلات عاطفی و جنسی است که افراد نسبت به هم جنس، جنس مخالف، هر دو جنس یا حتی هیچکدام از خود نشان می دهند. گرایش جنسی را به طور کلی به پنج دسته شامل: دگرجنس گرایی، همجنس گرایی، دو جنس گرایی، بی جنس گرایی و خود جنس گرایی می شود.

گرایش جنسی اغلب به موضوعات ژنتیکی، محیطی و هورمونی بستگی دارد، اما هنوز علت دقیق آن مشخص نشده است. در پزشکی این عمل به صورت کاملا طبیعی ممکن است در هر فردی رخ دهد و نشان دهنده انحراف او نمی باشد. موضوع “انواع گرایش جنسی چیست” یک پدیده کاملا ذهنی و هورمونی می باشد و در طی آن فرد نسبت به مواردی که گفته شد، گرایش دارد. در ادامه بصورت کامل با “انواع گرایش جنسی چیست” آشنا خواهید شد. 

برای خرید کاندوم شکلاتی از مولینا کلیک کنید.

آشنایی با انواع گرایش جنسی چیست؟

دگرجنس گرایی

یکی از “انواع گرایش جنسی چیست” دگر جنس گرایی است که افراد نسبت به فرد جنس مخالف خود حس جنسی و عاطفی دارند. در تمامی فرهنگ ها اکثر افراد دگرجنس گرا هستند و به نوعی متداول ترین گرایش جنسی، دگرجنس گرایی است. در دگر جنس گرایی، همانطور که از اسم آن پیداست، زنان به مردان و مردان به زنان گرایش دارند و خواهان برقراری رابطه جنسی با جنس مخالف خود هستند. 

این نوع از رابطه جنسی نرمال ترین رابطه جنسی می باشد و در تمامی موجودات کره زمین، از جمله انسان ها، بیشترین درصد را دارد. دگرجنس گرایی موجب تولید مثل و ادامه حیات می شود. 

همجنس گرایی

به تمایلات عاشقانه و جنسی فرد نسبت به همجنس خود گفته می شود که یکی از شایع ترین انحرافات جنسی نیز محسوب می شود. همجنس گرایی در برخی کشورها به ویژه کشورهای اسلامی حرام تلقی می شود. برای اشاره به همجنس گرایی در مردان، از واژه گی و برای اشاره به همجنس گرایی در زنان از واژه لزبین استفاده می شود. 

از علت هایی که می تواند موجب همجنسگرایی شود، می توان به مشکلات هورمونی، جنسی، روانی و خانوادگی پرداخت. این نوع گرایش جنسی بیشتر در دوره نوجوانی بروز می دهد و دلیل آن شیطنت های دوران بلوغ، با دوستان می باشد. در بسیاری از افراد که در دوره نوجوانی همجنس گرا هستند، این مشکل در بزرگسالی حل می شود و فرد دگرجنس گرا یا دوجنس گرا می شود. اما در برخی نیز این مورد در تمامی سنین مشاهده می شود. این موضوع از جمله مواردی است که می تواند مبحث “انواع گرایش جنسی چیست” به خوبی نشان دهد.

برای خرید اسپری تاخیری از مولینا کلیک کنید.

اهمیت شناخت انواع گرایش جنسی چیست؟

 دوجنسگرایی

نوع دیگری از گرایش جنسی است که فرد هم می تواند همجنس گرا باشد و هم دگرجنسگرا. این انحراف جنسی اغلب در بازه ۱۸ تا ۲۵ بروز می کند و در دخترانی که در رابطه با جنس مخالف دچار مشکل می شوند بیشتر دیده می شود. افراد دو جنس گرا می توانند بازه ای از عمر خود را همجنس گرا و بازه  دیگر را دگرجنسگرا باشند یا می تواند هر دو گرایش را به طور همزمان داشته باشند. 

برای مثال خانواده ای که خواستار فرزند دختر بوده اند اما چون صاحب فرزند پسر شده اند، برای او لباس های دخترانه، هم بازی های دختر و محیطی که برای رشد یک دختر مناسب است را مهیا می کنند این موضوع باعث می شود این کودک در دوران نوجوانی تمایلات خود را نسبت به هر دو جنس داشته باشد.

تمایلات جنسی این افراد بسیار گسترده تر از سایرین می باشد و در صورت انجام رابطه جنسی، خطرات جنسی زیادی آن ها را تهدید می کند. زیرا برخی از این افراد خواهان برقراری رابطه جنسی با هر دو جنس، بصورت همزمان هستند. این امر امکان ابتلا به بیماری های مقاربتی را افزایش می دهد. 

بی جنس گرایی

مورد دیگری که در مسئله “انواع گرایش جنسی چیست” مورد بحث است بی جنس گرایی است. یکی از خطرناک ترین گرایش های جنسی بی جنس گرایی یا هیچ جنس گرایی نام دارد. در این نوع گرایش فرد توانایی رابطه جنسی را دارد اما دارای گرایش جنسی خاصی نیست. این افراد با مراجعه به روانشناس می توانند علایق جنسی خود را بشناسند. قبل از مراجعه به روانشناس، این افراد نه نسبت به جنس مونث و نه مذکر هیچ حسی نداشته و نمی توانند به آن ها ابراز علاقه نمایند. در واقع از لحاظ جنسی نسبت به آن ها بی حس هستند. 

برای خرید محصولات زناشویی از مولینا کلیک کنید.

خود جنس گرایی

یکی از گرایشات جنسی در برخی افراد تمایل جنسی نسبت به خودشان است. این افراد می توانند هم زن و هم مرد باشند. این افراد نسبت به همجنس و جنس مخالف خود هیچ حس جنسی ندارند و در نهایت از طریق خود ارضایی به ارگاسم می رسند، همچنین این افراد نمی توانند تشکیل خانواده دهند که همین موضوع باعث انزوا و گوشه گیری این افراد نسبت به دیگران می شود.

خود جنس‌گرایی را می توان یکی از بزرگترین مشکلات روانی در محدوده گرایشات جنسی دانست. این افراد باید تحت مداوای روانپزشک قرار گیرند تا از خود جنس گرایی رها شده و به دگرجنس گرایی روی آورند. 

اهمیت شناخت انواع گرایش جنسی چیست؟

یکی از مشکلاتی که افرادی که دگر جنس گرا نیستند با آن مواجه هستند، قضاوت شدن توسط خانواده است. افرادی که دارای گرایشات جنسی جز دگرجنس گرایی هستند، می توانند با مراجعه به روانپزشک، مشکل خود را حل نمایند. سایت مولینا یکی از بزرگترین عرضه کنندگان انواع کاندوم و سایر لوازم مورد نیاز رابطه جنسی می باشد. شما میتوانید برای تهیه انواع کاندوم و سایر لوازم، به این سایت مراجعه فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید