روانشناسی

راه های درمان تبخال تناسلی

اهمیت شناخت راه های درمان تبخال تناسلی

راه های درمان تبخال تناسلی کدام است؟ یکی از مهمترین مواردی که در رابطه جنسی باید رعایت شود، امنیت رابطه جنسی است. امنیت با استفاده از کاندوم و اطمینان از سلامت شریک جنسی، کامل می شود. اگر  یک رابطه فاقد امنیت باشد و اصطلاحاً یک رابطه جنسی پر خطر باشد، عوارض زیادی را برای هر دو طرف به همراه خواهد داشت و ممکن است بیماری های مختلفی از دو طرف به یکدیگر منتقل شود. 

یکی از بیماری های متداول جنسی، تبخال تناسلی می باشد که قابل سرایت از طرفین به یکدیگر است. تبخال تناسلی می تواند تاثیرات زیادی را در سلامت جنسی فرد و کیفیت رابطه جنسی و ایجاد کند. بنابراین اگر شما دچار این بیماری شده اید، بهتر است نسبت به درمان آن اقدام کنید. سایت مولینا که یکی از سایت های معتبر در زمینه فروش لوازم مورد نیاز رابطه جنسی است، قصد دارد شما را با راه های درمان تبخال تناسلی آشنا سازد. اگر به این بیماری مبتلا هستید و یا قصد آشنایی و شناخت بیشتر در مورد این بیماری را دارید، تا انتها همراه ما باشید. 

برای خرید کاندوم ضد عفونت از مولینا کلیک کنید.

راه های درمان تبخال تناسلی چیست؟

تبخال تناسلی یکی از متداول ترین بیماری های مقاربتی است که به وسیله ویروس HSV ایجاد می شود. این ویروس از طریق تماس قابل سرایت بین افراد است و می‌تواند باعث بروز بیماری تبخال تناسلی گردد. این ویروس در بدن تنها می‌شود و به صورت دوره ای بروز پیدا می کند.

از علائم بیماری می توان به خارش، زخم و درد در قسمت تناسلی اشاره کرد. این بیماری حتی در دوره پنهان نیز قابلیت سرایت به دیگران را دارد و ممکن است شما آن را با چشم مشاهده نکنید، اما به آن مبتلا شوید. این بیماری شباهت های زیادی به زگیل تناسلی دارد و شما ممکن است این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرید.

بنابراین برای تشخیص درست، نیاز است که به پزشک مراجعه فرمایید و با راه های درمان تبخال تناسلی آشنا شوید. این بیماری در قسمت هایی از بدن شامل باسن، ران پا، مقعد، مجرای ادراری و دهان، باعث ایجاد تاول شود. در ادامه سایت مولینا شما را با راه های درمان تبخال تناسلی آشنا می کند.

برای خرید کاندوم ژله ای از مولینا کلیک کنید.

انواع راه های درمان تبخال تناسلی کدامند؟

متاسفانه هنوز هیچ گونه واکسنی برای درمان سریع تبخال تناسلی وجود ندارد. به همین دلیل برای درمان تبخال تناسلی از راه های ثانویه استفاده می کنند. در ادامه دو مورد از راه های درمان تبخال تناسلی، برای شما بیان می شود. 

استفاده از لیزر

یکی از راه های درمان تبخال تناسلی استفاده از لیزر و سوزاندن تبخال ها می باشد. شما می توانید با مراجعه به پزشک مرتبط با پوست، فرایند انجام لیزر و سوزاندن تبخال ها را زیر نظر آن ها انجام دهید.

استفاده از دارو

از روش های دیگر درمان می توان به استفاده از داروهای ضد ویروس مانند آسیکلوویر اشاره کرد. این داروها درمان قطعی برای تبخال تناسلی محسوب نمی شود و فقط می توان از آن ها برای بهبود تاول های پوستی و کوتاه کردن دوره آشکار ویروس اشاره کرد. 

استفاده از لباس زیر نخی

یکی از مهم ترین بخش های درمان تبخال تناسلی، استفاده از لباس زیر نخی می باشد. این کار باعث می شود که جریان هوا راحت تر منتقل شود و به کاهش دوره آشکاری کمک ویژه ای می کند. استفاده از لباس های تنگ و پلاستیکی، موجب افزایش خارش و سوزش می شود و طول درمان را افزایش می دهد. 

همانطور که گفته شد، متاسفانه راه های درمان تبخال تناسلی بصورت مقطعی بوده و نمی توان آن را درمان قطعی به حساب آورد. به همین دلیل بهتر است که از ابتلا به این بیماری پیشگیری نمایید‌. در ادامه راه های پیشگیری از ابتلا به تبخال تناسلی برای شما بیان می گردد. رعایت راه های پیشگیری، می تواند شما را از این بیماری ایمن نگه دارد. 

برای خرید کاندوم شکلاتی از مولینا کلیک کنید.

راه های درمان تبخال تناسلی کدامند؟

روش های پیشگیری از تبخال تناسلی

اجتناب از رابطه جنسی پرخط

یکی از مواردی که می تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به تبخال تناسلی را کاهش دهد، عدم برقراری رابطه پرخطر است. اگر نسبت به ابتلای فرد به تبخال تناسلی مشکوک هستید، از برقراری رابطه جنسی با او بپرهیزید و در زمان برقراری رابطه جنسی نیز، همواره از کاندوم استفاده نمایید. 

کاندوم ها یکی از مهم ترین محافظ های رابطه جنسی هستند که از ابتلای شما به انواع بیماری های مقاربتی، از جمله تبخال تناسلی، جلوگیری می کنند. شما می توانید انواع کاندوم های با کیفیت را در طرح و طعم های مختلف از طریق سایت مولینا تهیه نمایید. 

عدم لمس زخم و تاول

برای جلوگیری از ابتلا به تبخال تناسلی، اینکه شما با فرد مبتلا رابطه جنسی نداشته باشید، کافی نیست. یکی از راه های انتقال این ویروس از طریق تاول ها می باشد. اگر شما این تاول ها و زخم های باز را لمس کنید و سپس دست خود را به بدن خود بزنید، امکان ابتلا به این ویروس بالا می رود. 

بنابراین بهتر است که تاول های شخص بیمار را لمس نکنید یا در صورت برخورد با این تاول ها، سریعا نسبت به شستشوی دست خود اقدام کنید. 

عدم استفاده از حوله و لباس های مشترک با فرد مشکوک

اگر یکی از اعضای خانواده شما مشکوک به بیماری تبخال تناسلی می باشد، بهتر است که از لباس ها و حوله مشترک با او استفاده نکنید و تا حد امکان لباس های زیر فرد مشکوک را در ماشین لباس شویی با سایر البسه قرار ندهید. این موارد تا حد زیادی به شما برای عدم ابتلا به این ویروس کمک می کند. 

برای خرید کاندوم عروسکی از مولینا کلیک کنید.

اهمیت شناخت راه های درمان تبخال تناسلی

بیماری تبخال تناسلی یکی از مهمترین مواردی است که ممکن است طی انجام رابطه جنسی پرخطر به فرد مبتلا شود. به همین دلیل سایت مولینا که یکی از عرضه کنندگان محصولات با کیفیت جنسی، مانند انواع کاندوم، کرم روان کننده و … می باشد، تلاش کرد تا در این قسمت شما را با بیماری تبخال تناسلی، راه های درمان تبخال تناسلی و روش های پیشگیری آن آشنا سازد. 

اگر شما نیز دارای رابطه جنسی مشکوک به HSV  هستید، بهتر است از انواع کاندوم هایی از جنس لاتکس استفاده کنید. این نوع کاندوم بیشترین محافظت از شما را در مقابل ویروس دارد. برای تهیه انواع کاندوم های لاتکس می توانید به سایت مولینا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید