زناشویی

واژینیت یا عفونت واژن چیست؟

منظور از واژینیت یا عفونت واژن چیست

واژینیت یا عفونت واژن چیست؟ واژن به دلیل سطح مرطوب، پوست ظریف و وجود آنزیم ها و موارد مختلفی که در آن وجود دارد، همواره در معرض آلودگی قرار دارد. ترشحات بدن اگر به موقع تعویض نشود یا از لباس زیر آلوده استفاده شود، ممکن است انواع بیماری های پوستی یا داخلی برای زنان به وجود آید. یکی از انواع بیماری های شایع در زنان، واژینیت یا عفونت واژن است.

این بیماری دلایل مختلفی دارد. سایت مولینا که یکی از سایت های عرضه کننده انواع لوازم زناشویی و بهداشتی است، قصد دارد برای شما علائم و راه های درمان واژینیت را بیان کند. اگر شما نیز در برخی اوقات دچار عفونت واژن می شوید یا اطلاعاتی در مورد واژینیت یا عفونت واژن چیستندارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. 

برای خرید کاندوم کدکس از مولینا کلیک کنید.

منظور از واژینیت یا عفونت واژن چیست؟

به نظر شما منظور از واژینیت یا عفونت واژن چیست؟ واژینیت نوعی از التهاب واژن می باشد. این التهابات موجب ایجاد عفونت در قسمت داخلی دستگاه تناسلی زنان  می شود. دلیل ایجاد بیماری واژینیت می تواند عوامل مختلفی مانند باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها باشد. برخی از کرم ها و اسپری های بهداشتی و حتی برخی از لباس هایی که با این قسمت از بدن زنان در تماس است، می تواند منجر به ایجاد واژینیت گردد. واژینیت عفونت های واژن می باشد که موجب ایجاد بوی نامطبوع و ترشحات در قسمت واژن می گردد. عوامل دیگری که موجب ایجاد بیماری واژینیت می شود، خشکی واژن و کمبود استروژن می باشد. 

علائم بیماری واژینیت یا عفونت واژن چیست؟

بیماری واژینیت ممکن است شباهت های زیادی به سایر بیماری های عفونی داشته باشد. اما در باطن دارای تفاوت های زیادی است. شما با دانستن علائم این بیماری، می توانید به راحتی موضوع “واژینیت یا عفونت واژن چیست؟” را تشخیص داده و برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید. در ادامه چندین مورد از مهمترین علایم بیماری واژینیت یا عفونت واژن، برای شما بیان خواهد شد. 

برای خرید کاندوم اورز از مولینا کلیک کنید.

4 مورد از علائم واژینیت یا عفونت واژن چیست؟

خارش واژن

یکی از علائمی که نشان دهنده بیماری واژینیت در زنان می باشد، خارش واژن است. اگر شما در زمان های مختلفی خارش واژن را احساس می کنید، به علائم دیگر توجه کنید تا مطمئن شوید آیا دچار این بیماری هستید یا خیر. 

ترشح از واژن

دومین نشانه درگیری با بیماری واژینیت، ترشح مایعاتی به رنگ سفید، خاکستری یا آبکی است. این ترشحات اگر چندین بار در روز همراه با خارش باشد، نشان دهنده وجود بیماری در شما است و نیاز است که به پزشک مراجعه کنید. 

التهاب لبه واژن

این التهاب که منجر به قرمزی و تورم لبه‌های بزرگ (لابیا ماژور)، لبه‌های کوچک (لابیا مینور) و ناحیه پرینه می‌شود و عمدتاً به دلیل تجمع سلول‌‌های ایمنی رخ می‌دهد، بزگترین علامت وجود عفونت در واژن است. در صورتی که به مدت بیش از سه روز، این التهاب در شما وجود داشت، بهتر است به پزشک مراجعه فرمایید‌. 

رابطه جنسی دردناک

یکی دیگر از علائمی که نشان دهنده موضوع “واژینیت یا عفونت واژن چیست” است، این است که زنان در رابطه جنسی درد زیادی را حس کنند. هرچه میزان درد در رابطه جنسی بیشتر باشد، نشان دهنده عفونت بیشتر است. هرچه عفونت نیز بیشتر باشد، بوی نامطبوع و ترشح بدن بیشتر می شود. 

اگر شما هر کدام از این علائم یا چند مورد از این نشانه ها را دارید، بهتر است برای اطمینان از سلامت یا بروز عفونت واژینیت، به پزشک مراجعه کنید. این بیماری روش های مختلفی برای درمان دارد. شما می توانید در ادامه با روش های درمان این بیماری آشنا شوید. 

نکات مهم در درمان واژینیت

برای درمان موضوع “واژینیت یا عفونت واژن چیست” باید تمامی عواملی که باعث بروز این بیماری می شوند را از بین برد. این عوامل باعث بروز خشکی واژن شده و باکتری های مفید آن را از بین می‌برند. با از بین رفتن این عوامل، باکتری های مفید، اقدام به تمیز کردن واژن نموده و عفونت های آن را از بین می برد. در ادامه نکاتی که برای درمان بیماری واژینیت ضروری است، برای شما بیان می شود. 

برای خرید کاندوم ساگامی از مولینا کلیک کنید.

آشنایی با موضوع واژینیت یا عفونت واژن چیست؟

3 نکته از واژینیت یا عفونت واژن چیست؟

استفاده نکردن از آنتی بیوتیک

یکی از مشکلاتی که موجب بروز این بیماری می شود، آنتی بیوتیک ها هستند. آنتی بیوتیک ها حتی باکتری های مفید بدن را تا حدودی از بین می برند. به همین دلیل باکتری های مفید واژن نیز از بین می روند و نمی توانند به تمیز نگه داشتن آن کمک کنند، این مورد باعث ایجاد بیماری واژینیت می شود. بنابراین پیشنهاد می شود که تا حد امکان از استفاده از آنتی بیوتیک های قوی، خودداری نمایید. این کار کمک شایانی به درمان واژینیت می نماید. 

استفاده از لباس زیر کتان

جنس کتان بیشترین سازگاری را با پوست بدن دارد. بنابراین بهتر است در انتخاب لباس های زیر که مستقیما با واژن در تماس هستند، دقت کنید. در این مورد به هیچ وجه از پارچه هایی با پایه پلاستیک و نفت استفاده نکنید. این پارچه ها موجب حساسیت واژن شده و باکتری های مضر آن را افزایش داده و باعث تشدید عفونت واژن می گردند. 

عدم استفاده از لباس تنگ

لباس تنگ مانع عبور جریان هوا شده و باعث افزایش تعریق بدن می شود. تعریق بدن در قسمت واژن همراه با ترشح می باشد. این موارد موجب التهاب واژن شده و در نهایت به عفونت واژن می انجامد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌شود که برای جلوگیری از ابتلا به واژینیت، از پوشیدن لباس زیر های تنگ، خودداری کنید‌. در صورتی که در طی مراحل درمان بیماری واژینیت، نکات بالا را رعایت کرده اید ولی هنوز بهبودی برای شما حاصل نشده است، حتما به پزشک زنان مراجعه کرده و مشکل را با آن ها در میان بگذارید تا با درمان های دارویی، اقدام به درمان شما نماید. 

برای خرید کاندوم دورکس از مولینا کلیک کنید.

اهمیت دانستن واژینیت یا عفونت واژن چیست؟

واژینیت یا عفونت واژن چیست؟ بیماری واژن نیز همانطور که مشخص است یکی از بیماری‌های شایع در بین زنان است و در صورت عدم درمان، می‌تواند عوارض زیادی برای آن ها داشته باشد. بنابراین به شما توصیه می شود اگر هر یک از علایم بالا را دارید، به پزشک مراجعه کرده و اقدام به درمان نمایید. خشکی واژن صرفاً به دلیل عفونت های واژن می باشد و می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

این مورد رابطه جنسی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. شما می توانید با خرید ژل های روان کننده تا حدود زیادی مشکل خشکی واژن را در بیماری واژینیت از بین ببرید. برای خرید این محصول و سایر محصولات بهداشتی و زناشویی به سایت مولینا مراجعه فرمایید. در این مقاله مجموعه مولینا سعی کرده است مطلب مفیدی را در مورد “واژینیت یا عفونت واژن چیست” را برای شما بیان کند.

دیدگاهتان را بنویسید