زناشویی

تاثیر رابطه جنسی بر خواب

تاثیر رابطه جنسی بر خواب چیست

رابطه جنسی یکی از تاثیرگذارترین فعالیت هایی است که یک انسان می تواند در طول روز انجام دهد. یک رابطه‌ جنسی سالم می تواند مزایای زیادی داشته باشد. بطور مثال می تواند موجب کاهش استرس، اضطراب و افزایش شادابی فرد گردد. از طرفی نداشتن رابطه جنسی یا داشتن رابطه جنسی بی کیفیت، در نهایت موجب آزرده خاطر شدن و تشویش ذهن فرد می گردد. به همین دلیل می توان گفت این عمل از اعمال مهم زندگی یک فرد می باشد که تاثیرات جسمی و روحی زیادی بر افراد دارد.

یکی از تاثیرات مهمی که رابطه جنسی بر فرد دارد، تاثیر رابطه جنسی بر خواب است. خواب افراد، می تواند تا حد زیادی تحت تاثیر رابطه جنسی قرار گیرد. سایت مولینا که یکی از معتبرترین شرکت های فروش انواع لوازم زناشویی می باشد، قصد دارد تاثیر رابطه جنسی بر خواب را برای شما بیان نماید.

برای خرید کاندوم عروسکی از مولینا کلیک کنید.

آشنایی با 4 تاثیر رابطه جنسی بر خواب 

در همین ابتدا باید گفت که تاثیر رابطه جنسی بر خواب یک تاثیر مثبت است. یعنی شما به دلیل فعل و انفعالاتی که رخ می دهد، پس از برقراری رابطه جنسی، یک خواب آرام به سراغ شما خواهد آمد. در ادامه تاثیرات رابطه جنسی بر خواب، به صورت دقیق بیان خواهد شد. 

تاثیر خواب بر رابطه جنسی

یکی از مهمترین عواملی که حین رابطه جنسی باید به آن توجه شود، خواب کافی است. همانگونه که کیفیت رابطه جنسی بر خواب تاثیر مثبت دارد، خواب کافی نیز بر رابطه جنسی تاثیر مثبت می گذارد. بنابراین لازم است که هنگام برقراری رابطه جنسی، شما از میزان خواب کافی برخوردار باشید تا بتوانید نیازهای طرف مقابل را بطور کامل برطرف نمایید. به همین دلیل می توان گفت تاثیر خواب بر رابطه جنسی نیز مانند تاثیر رابطه جنسی بر خواب، از اهمیت بالایی در زندگی زناشویی برخوردار است و باید به این نکته بسیار توجه شود. 

تنظیم هورمون ها

همانطور که می دانید پس از برقراری رابطه جنسی، سطح هورمون های زن و مرد به تعادل خوبی می رسد. بعنوان مثال هورمون تستوسترون، اگر در بدن زیاد باشد، گاهی ممکن است موجب بی خوابی شود، اما با انزال، این هورمون در بدن به تعادل می رسد و در نهایت خوابی آرام به دنبال دارد. در زنان نیز اینگونه است و با انجام رابطه جنسی با کیفیت و ارضا شدن، سطح هورمون های بدن به حالت استاندارد درخواهند آمد و موجب آرامش در خواب می گردد.

برای خرید کاندوم گیاهی از مولینا کلیک کنید.

کاهش استرس های روزمره

ممکن است گاهی برایتان پیش آمده باشد که هنگام خواب به اتفاقات روز گذشته یا فردا فکر کنید و در نهایت بی خوابی به سراغ شما آید. باید بدانید که در این شرایط رابطه جنسی کمک زیادی به شما می کند؛ زیرا برقراری رابطه جنسی با شریک زندگی‌تان موجب کاهش استرس و اضطراب می گردد، این امر در نهایت موجب می شود که شما با خیالی آسوده تر و با استرس کم تر به تخت رفته و خوابی راحت تر نسبت به قبل داشته باشید. بنابراین می توان گفت رابطه جنسی با کاهش استرس های روزمره، کمک شایانی به کیفیت خواب شما خواهد کرد و تاثیر رابطه جنسی بر خواب را مشاهده خواهید کرد.

ترشح هورمون اکسی توسین

یکی از مهم ترین هورمون هایی که به تنظیم خواب شما کمک می کند، اکسی توسین است. زمانی که شما رابطه جنسی برقرار می کنید، میزان زیادی از این هورمون در بدن هر دو طرف ترشح خواهد شد. این هورمون که به هورمون عشق نیز معروف است به شما برای داشتن خوابی آرام کمک می کند؛ زیرا اندورفین های آن بسیار آرامبخش هستند در نتیجه تاثیر رابطه جنسی بر خواب به خوبی قابل تشخیص است.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که تاثیر رابطه جنسی بر خواب، زمانی اتفاق می افتد که هر دو طرف از رابطه راضی باشند و به ارگاسم رسند. این در حالی است که داشتن رابطه جنسی ناقص، کاملا بصورت عکس عمل می کند و حتی موجب بی خوابی و عصبانیت طرفین می گردد. بنابراین در رابطه جنسی به پارتنر خود توجه کامل داشته باشید تا یک رابطه جنسی با کیفیت و تاثیرگذار را تجربه نمایید. 

سایر مزایا رابطه جنسی با کیفیت

داشتن رابطه جنسی علاوه بر تاثیراتی که بر خواب فرد دارد، بصورت غیر مستقیم نیز بر آن اثر می گذارد. در ادامه چندین مورد از مهمترین مزایای رابطه جنسی با کیفیت برای شما بیان می شود. 

برای خرید کاندوم میوه ای از مولینا کلیک کنید.

آشنایی با تاثیر رابطه جنسی بر خواب

تقویت سیستم ایمنی

رابطه جنسی موجب قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن می شود. تحقیقات نشان داده است که افرادی که بصورت منظم و با برنامه، رابطه‌ی جنسی برقرار می کنند، کمتر دچار بیماری می شوند. برقراری رابطه جنسی، به دلیل انتقال مخاط و… به یکدیگر، موجب تولید آنتی بادی در بدن می گردد و به این صورت موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و تاثیر رابطه جنسی بر خواب را افزایش می دهد.

کاهش فشار خون

یکی از مزایایی که داشتن رابطه جنسی منظم می‌تواند برای بدن داشته باشد کاهش فشار خون است. یکی از دلایل افزایش فشار خون دریافت کالری اضافی و همچنین داشتن استرس می باشد. رابطه جنسی را می‌توان مانند یک ورزش دانست که موجب کالری سوزی شده و همچنین اضطراب را کاهش می‌دهد و اینگونه می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. 

کاهش درد

همانطور که می دانید با انجام رابطه جنسی هورمون های مختلفی در بدن ترشح می شود. برخی از این هورمون ها موجب عدم انتقال حس درد شده و می‌تواند موجب کاهش دردهای مزمن در بدن شود. به عنوان مثال افرادی که از بیماری آرتروز رنج می‌برند، می توانند با انجام رابطه جنسی منظم، تا حد زیادی از میزان درد ناشی از این بیماری بکاهند‌. 

برای خرید کاندوم ساده از مولینا کلیک کنید.

اهمیت تاثیر رابطه جنسی بر خواب

رابطه جنسی فواید و مزایای زیادی برای زوجین دارد. از تاثیر رابطه جنسی بر خواب گرفته تا فوایدی که برای سلامتی افراد دارد، همگی نشان دهنده اهمیت رابطه جنسی هستند. بنابراین زوجین باید برای داشتن یک رابطه جنسی با کیفیت برنامه ریزی کرده و همواره خود را برای آن آماده نگه دارند. یکی از موارد مهم در برقراری رابطه جنسی، استفاده از لوازم پیشگیری است. 

این لوازم خطرات یک رابطه جنسی اعم از بیماری های پوستی و ویروسی، خطر بارداری ناخواسته و… را به صفر می رساند. شما می توانید برای تهیه‌ انواع لوازم زناشویی شامل کاندوم، ژل های تاخیری و روان کننده و… به سایت مولینا مراجعه فرمایید‌. 

دیدگاهتان را بنویسید