زناشویی

جنون جنسی یا اروتومانیا چیست؟

علائم اروتومانیا یا جنون جنسی چیست؟

جنون جنسی چیست؟ رابطه جنسی یکی از مهمترین فعالیت های بدنی محسوب می شود. داشتن رابطه جنسی با برنامه و حساب شده به سلامت روح و روان فرد کمک شایانی می کند. به عنوان مثال داشتن حداقل دو بار رابطه جنسی در هفته، خطر سکته و فشار خون بالا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر سلامت روح و روان، به سوزانده شدن کالری و تناسب اندام نیز کمک می کند. از لحاظ روحی و روانی نیز رابطه جنسی استرس و اضطراب را کاهش داده و به داشتن خلق و خوی آرام کمک می کند.

اما در کنار تمامی مزایای که رابطه جنسی متعادل و با برنامه دارد، کمبود رابطه جنسی و نداشتن رابطه عاطفی منجر به جنون جنسی یا اروتومانیا می شود که بسیار مخرب است و معایب زیادی دارد. از این‌رو سایت مولینا که یکی از شرکت های عرضه کننده انواع لوازم پیشگیری و زناشویی می باشد، قصد دارد که شما را با موضوع “جنون جنسی چیست” و معایب آن را برای شما بیان کند. اگر احساس می کنید که شریک جنسی شما دارای این بیماری است و به دنبال کسب اطمینان در این باره هستید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. 

برای خرید کاندوم شيت از مولینا کلیک کنید.

جنون جنسی چیست؟

جنون جنسی چیست؟ قبل از کسب اطلاعات در این باره باید گفت که اسم دیگر جنون جنسی به اروتومانیا نیز معروف است و ممکن است گاهی با این اسم نیز برخورد کنید. جنون جنسی یک اختلال روانی و زیر شاخه ای از هذیان می باشد. در طی جنون جنسی فرد احساس می کند که شخصی از یک طبقه اجتماعی بالا یا متوسط (بسته به شرایط اجتماعی فرد مبتلا)، عاشق او شده است ولی عشق خود را بروز نمی دهد.

این بیماری هم در زنان و هم در مردان دیده می شود. اما باید گفت که در بین زنان، این اختلال نسبت به مردان شایع تر می باشد. جنون جنسی همواره فکر در مورد یک شخص نیست و فرد مبتلا ممکن است که تصور کند افراد زیادی به او علاقه دارند و این علاقه را بروز نمی‌دهند. این بیماری ممکن است در افراد متاهل نیز اتفاق افتد و زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد. حتی گاهی شخص این اتفاق را نسبت به دونفر دیگر می‌پندارد و فکر می‌کند آن ها به یکدیگر علاقه‌مند هستند. برخی از شک‌های زناشویی نیز تحتت‌همین مشکل روانی اتفاق می‌افتد. 

فرد مبتلا به جنون جنسی، کوچکترین حرف زدن، لبخند زدن، نظر پرسیدن، نگاه کردن و… را عشق به خود یا دیگری تلقی می کند و فکر می کند که فرد به دلیل علاقه به او، این رفتار را از خود نشان داده است. نکته مهم و جالب در مورد جنون جنسی این است که ممکن است حتی در مواردی، بیمار تصور کند که فردی که او را ندیده است، عاشق او شده است. به عنوان مثال یک بازیگر مشهور یا یک فوتبالیست و غیره

برای خرید کاندوم گودلايف از مولینا کلیک کنید.

در مورد موضوع ” جنون جنسی چیست” می توان گفت که جنون جنسی ممکن است در ابتدا هیچ گونه عوارضی برای فرد نداشته باشد اما اروتومانیا پیشرفته در نهایت به اسکیزوفرنی، شخصیت دو قطبی، ذوال عقلی، اعتیاد، افسردگی و مصرف بیش از حد و خودسرانه‌ داروهای ضد افسردگی خواهد انجامید. بنابراین در صورت مشاهده علائم این بیماری در اطرافیان، با آن ها به روانپزشک مراجعه کنید. در ادامه علایم و نشانه‌های جنون جنسی یا اروتومانیا بیان خواهد شد. 

اروتومانیا یا جنون جنسی چیست؟

4 علائم جنون جنسی چیست؟

هر یک از اختلالات یا بیماری ها برخی علائمی دارد که بر اساس آن نسبت به تشخیص بیماری ها اقدام می کنند. این موضوع نیز در مورد بیماری “جنون جنسی چیست” نیز ادق است و ممکن است افراد شاهد برخی علائم در خود یا دیگری باشند. در ادامه به چند نمونه از علائم اینکه جنون جنسی چیست خواهیم پرداخت.

احساس تنهایی و پوچی

اولین احساسی که قبل از ابتلا به جنون جنسی به سراغ فرد خواهد آمد، احساس تنهایی است. نداشتن رابطه عاطفی، طرد شدن از طرف خانواده، نداشتن دوست صمیمی و… همگی دست به دست هم می دهند تا در فرد احساس تنهایی و پوچی ایجاد کنند و زمینه‌ ساز جنون جنسی شوند. 

احساس خجالت و شرمندگی

افرادی که دچار جنون جنسی هستند، افرادی گوشه گیر و خجالتی هستند. اگر فردی در اطراف شما بیش از حد گوشه گیر است، در صورتی که با او بسیار صمیمی هستید، می توانید از او در مورد زندگی شخصی و عشق و علاقه سوال کنید. ممکن است که فرد دچار جنون جنسی باشد. البته بدیهی است که این نشانه به تنهایی نمی تواند نشان دهنده‌ی جنون جنسی در فرد باشد و باید در کنار آن، علائم دیگری نیز وجود داشته باشد. 

برای خرید کاندوم چرچيلز از مولینا کلیک کنید.

حس سوظن و حسادت

همانطور که گفته شد، دلیل بسیاری از شک های زناشویی، می تواند جنون جنسی باشد‌. در مراحلی از این جنون، فرد نسبت به روابط عادی دیگران نیز مشکوک می شود و فکر می کند که هر رابطه‌ معمولی حول محور عشق می گردد. در این صورت فرد به رابطه همسر خود( حتی با محارم فرد) احساس سوظن دارد و فکر می کند که رابطه‌ پنهانی بین آن ها وجود دارد. در این مرحله اگر نسبت به درمان شک و اروتومانیا اقدام نشود، عوارض بسیار بدی در انتظار فرد و شریک زندگی او وجود دارد. 

انرژی بالا

یکی از جالب ترین علائم موجود در مورد “جنون جنسی چیست” این است که افراد حس خستگی ناپذیری و پایبندی به عشق خیالی خود دارند. افرادی که از اروتومانیا رنج می برند، همواره با انرژی بالایی، پیگیر عشق خیالی خود هستند و از صحبت کردن در مورد آن خسته نمی شوند. 

روش درمان جنون جنسی چیست؟

درمان جنون جنسی یا اروتومانیا یک کار تخصصی است و جزو مشکلات روانی محسوب می شود. پروسه درمان این بیماری باید زیر نظر روانشناس و مشاور انجام شود. متخصص برای درمان جنون جنسی، از روش های شناختی استفاده می شود. در این درمان از روش های بیزاری و تغییر تفکر فرد نیز استفاده می شود؛ زیرا این بیماری یک بیماری ذهنی است و روانکاو می کوشد که خط فکری و ذهنیت فرد نسبت به افراد را عوض کند. در برخی از افراد که در مرحله های پیشرفته و حادتری از اروتومانیا قرار دارند، علاوه بر جلسات مشاوره، از دارو نیز استفاده می شود. 

برای خرید کاندوم اورس از مولینا کلیک کنید.

ویژگی های اروتومانیا یا جنون جنسی چیست؟

اروتومانیا یا جنون جنسی چیست؟ این بیماری را می توان یک نوع وسواس فکری دانست که فرد مبتلا به تبعیت از آن، نسبت به یک فرد، به صورت یک طرفه و بدون خبر داشتن فرد مقابل عشق می ورزد و تصور دارد که او نیز این گونه است. درمان این بیماری در مراحل اولیه بسیار راحت است و می توان با کمک مشاور به زندگی عادی برگشت.

همانطور که می دانید عدم درمان آن برای سایر افراد خانواده نیز مشکلاتی به همراه خواهد داشت. سایت مولینا که یکی از معتبرترین سایت های عرضه کننده کاندوم و سایر لوازم زناشویی است، تلاش کرده است تا در این بخش این بیماری را بطور کامل برای شما شرح دهد. 

دیدگاهتان را بنویسید