زناشویی

آنورگاسمی در زنان چیست؟

اهمیت شناخت آنورگاسمی در زنان چیست؟

آنورگاسمی در زنان چیست؟ امروزه یکی از اختلالات شایع جنسی در زنان آنورگاسمی است. آنورگاسمی یا بی اوج کامشی نوعی اختلال جنسی در زنان است که مانع رسیدن فرد به اوج لذت یا ارگاسم می شود. آنورگاسمی حتی می تواند بعد از تحریک کامل جنسی نیز رخ دهد که این مسئله باعث بروز نارضایتی فرد از رابطه شده و افسردگی و سرد مزاجی را در پی دارد. تقریبا ۴۰ درصد بانوان درگیر آنورگاسمی هستند یا در بازه ای از زندگی خود دچار آن شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره “آنورگاسمی در زنان چیست” همراه سایت مولینا باشید.

برای خرید کاندوم شکلاتی از مولینا کلیک کنید.

منظور از آنورگاسمی در زنان چیست؟

قبل از شروع توضیح “آنورگاسمی در زنان چیست” ابتدا بهتر است با خود ارگاسم آشنا شوید. ارگاسم که به اوج لذت جنسی شناخته می شود؛ یک احساس قوی مملو از حس جنسی و عاطفی است که فرد به وسیله آن از تنش اروتیک انباشته شده تخلیه می شود. در این بین روانشناسان تغییر احساسات و عواطف را مبنای ارگاسم و پزشکان تغییر فیزیولوژی و جنسی را مبنای ارگاسم می دانند. اما به طور کلی یک توضیح کامل و جامع درباره ی ارگاسم زنان وجود ندارد.

امروزه “آنورگاسمی در زنان چیست”  را نوعی اختلال جنسی در زنان می دانند اما بهتر است تصحیح شود که آنورگاسمی اگر مداوم باشد به نوعی اختلال جنسی تبدیل می شود. آنورگاسمی در زنان به تغییر قابل توجه احساسات و نرسیدن به اوج لذت جنسی گفته می شود که امروزه به دلایل متعددی افزایش یافته است. مشکلات جنسی اگر باعث نارضایتی در رابطه نمی شوند نیازی به مراجعه به پزشک نیست اما اگر باعث ایجاد بی میلی و نارضایتی در رابطه شود باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

انواع آنورگاسمی در زنان چیست؟

آنورگاسمی در زنان یا مشکل در رسیدن به اوج لذت جنسی به طور کلی به چهار نوع آنورگاسمی اولیه، ثانویه، فراگیر و موقعیتی تقسیم می شود که در ادامه سایت مولینا به بررسی هر یک از “انواع آنورگاسمی در زنان چیست” می پردازد.

آنورگاسمی اولیه

در این حالت فرد هرگز ارگاسم و اوج لذت را تجربه نکرده است.

آنورگاسمی ثانویه

فرد ارگاسم را تجربه کرده است اما دچار مشکل در ارگاسم یا در رسیدن به اوج لذت جنسی شده است.

آنورگاسمی فراگیر

به آنورگاسمی گفته می شود که فرد تحت برانگیختگی و تحریک کافی باشد اما نتواند به حالت ارگاسم برسد یا در رسیدن به آن دچار مشکل شود.

آنورگاسمی موقعیتی

یکی از شایع ترین انواع “آنورگاسمی در زنان چیست”، آنورگاسمی موقعیتی است. در این حالت فرد فقط در موقعیت خاصی می تواند ارگاسم را تجربه کند. برای مثال فرد فقط از طریق خودارضایی به ارگاسم می رسد، این افراد می توانند رابطه جنسی داشته باشند ولی حتی اگر تحریک به اندازه کافی نیز باشد نمی تواند باعث ارگاسم در این افراد شود.

برای خرید کاندوم عروسکی از مولینا کلیک کنید.

علائم آنورگاسمی در زنان چیست؟

علائم آنورگاسمی در زنان چیست؟

علائم اصلی آنورگاسمی در زنان عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی است. علائم دیگر شامل ارگاسم نامطلوب و طولانی تر از حد معمول برای رسیدن به ارگاسم است. به طور کلی از علائم آنورگاسمی در زنان می توان به پریشانی، بی میلی در رابطه، نرسیدن به اوج لذت، مشکل در رسیدن به اوج، نارضایتی در رابطه و… اشاره کرد. 

علت آنورگاسمی در زنان چیست؟

آنورگاسمی در زنان می تواند به دلایل مختلف رخ دهد که به طور کلی می توان آن ها را در سه دسته عوامل جنسی، عاطفی و روانی تقسیم کرد. در ادامه به تمامی علت ها آنورگاسمی در زنان پرداخته می شود.

آنورگاسمی در زنان می تواند به علت:

  • سابقه تجاوز و سو استفاده جنسی؛ 
  • سابقه برداشتن رحم؛
  • اعتماد بنفس پایین؛
  • سابقه بیماری های مثل دیابت؛
  • عدم بهداشت روانی مانند افسردگی؛
  • سن بالا؛
  • عدم وجود علاقه به شخص؛
  • اعتقادات مذهبی؛
  • مصرف داروهای خاص؛
  • فشار عصبی؛
  • مشکلات هورمونی؛
  • ترس از رها شدن.

تمامی علت های گفته شده می تواند به دست به دست هم دادن باعث مشکل در ارگاسم یا آنورگاسمی شود. اگر آنورگاسمی در فرد به یک اختلال تبدیل شده است توصیه می شود فرد هرچه زودتر به پزشک مراجعه کند تا دچار مشکلات دیگری مانند پریشانی و افسردگی نشود.

برای خرید کاندوم گیاهی از مولینا کلیک کنید.

تشخیص آنورگاسمی در زنان چگونه است؟

امروزه حرف زدن در مورد مسائل جنسی به خصوص در زنان به صورت تابو است و اکثر افراد اطلاعات کافی در این زمینه ندارند. این مشکل به خصوص در کشورهای اسلامی بیشتر از کشورهای دیگر است مطرح است و زنان به دلایل مختلف از گفتن آن خجالت کشیده و مشکل خود را عنوان نمی کنند. 

از سوی دیگر در مسائل و مشکلات جنسی افراد نباید خود را با دیگری مقایسه کنند زیرا هر فرد تجربه خاص خود را دارد و فرد دیگر متفاوت است. در اینگونه مشکلات بهترین راه، مراجعه به سکس تراپیست، روان درمانگر و پزشک است که مشکل شما را به صورت بنیادی شناسایی و در این راه به شما کمک کنند.

روش های درمان آنورگاسمی در زنان چیست؟

برای درمان آنورگاسمی در زنان ابتدا باید نوع آن شناخته شود و سپس با بررسی های متفاوت به درمان آن پرداخت. در صورتی که علائم و نشانه های یک نوع اختلال به مدت شش ماه پایدار باشد نوع اختلال قابل تشخیص خواهد بود. روش های درمان آنورگاسمی یا عدم رسیدن به اوج جنسی در زنان به شرح زیر است:

هورمون تراپی

یکی از عواملی که باعث بروز اختلالات جنسی در زنان می شود مشکلات هورمونی است. هورمون تراپی و تغییر میزان هورمون می تواند یکی از روش های درمان آنورگاسمی در زنان باشد.

استروژن درمانی

یکی از روش های درمان آنورگاسمی در زنان استروژن درمانی است که به دو صورت موضعی استفاده از کرم واژینال و استفاده شیاف قابل استفاده است. این روش باعث بهبود عملکرد جنسی در زنان شده و در درمان آنورگاسمی به آن ها کمک می کند. اگر منشا اختلالات ارگاسم، مشکلات زناشویی بین زن و مرد باشد در این موارد باید از راهکار مشاوره برای درمان استفاده کرد. در این موارد توصیه می شود که زنان و مردان برای انجام مشاوره های زناشویی به بهترین متخصصین در این زمینه مراجعه کنند.

برای خرید کاندوم میوه ای از مولینا کلیک کنید.

اهمیت شناخت آنورگاسمی در زنان چیست؟

آنورگاسمی در زنان نوعی مشکل جنسی است که باعث می شود فرد در زمان رابطه به اوج لذت جنسی یا ارگاسم نرسند. زمانی که آنورگاسمی ادامه دار باشد می توان آن را نوعی اختلال دانست. آنورگاسمی به طور کلی به چهار دسته اولیه، ثانویه، موقعیتی و فراگیر تقسیم می شود. ادامه آنورگاسمی و عدم توجه به آن می تواند باعث پریشانی و افسردگی در رابطه زناشویی شود، پس در صورت بروز این مشکل جنسی بهتر است اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید