زناشویی

همه چیز در مورد زگیل تناسلی

زگیل تناسلی و رفع آن

حتما شما نیز تاکنون اسم بیماری های مقاربتی به گوشتان خورده است. بیماری مقاربتی بیماری است که از طریق رابطه جنسی منتقل شده و طرف سالم را نیز درگیر بیماری می نماید. این بیماری ها انواع مختلفی دارند؛ مانند ایدز، هپاتیت، زگیل تناسلی و… درمان این بیماری‌ها سخت و مشکل بوده و زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. برای این که بدانید زگیل تناسلی چیست بهتر است در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید.

به همین دلیل لازم است که شما این بیماری ها و روش های پیشگیری این بیماری ها را بدانید. اگر این بیماری ها تحت کنترل پزشک و همراه با دارو باشند، هیچ خللی در زندگی عادی فرد ایجاد نمی‌کنند. یکی از انواع بیماری های مقاربتی، زگیل تناسلی یا اچ پی وی می باشد. این بیماری یک نوع بیماری پوستی است و در طی انجام رابطه جنسی پر خطر از فرد بیمار به فرد سالم، منتقل می شود. 

برای خرید کاندوم ضد حساسيت از مولینا کلیک کنید.

مولینا یکی از بزرگترین فروشنده انواع لوازم پیشگیری و مراقبتی جنسی است. این سایت قصد دارد به طور کلی به شما بگویید که زگیل تناسلی چیست و چه روش های پیشگری برای آن وجود دارد تا دچار این بیماری نشوید.

زگیل تناسلی چیست؟ 

نام زگیل تناسلی از معنی این بیماری گرفته تا روش های درمانی، موضوعاتی هستند که کسب اطلاعات در مورد آن ضرری ندارد. زگیل‌های عادی می‌توانند در هر قسمتی از بدن به وجود بیایند اما زگیل‌‍‌های تناسلی تنها روی اندام‎‌های تناسلی پدیدار می‏‎شوند. 

اندام هایی مثل لگن، واژن، آلت تناسلی یا دور مقعد (زگیل‌های دور مقعد، زگیل مقعدی هم نامیده می‌شوند).  زگیل‌های عادی در قسمت‌های مختلف بدن (مثل پوست دست) معمولا یک واحد هستند اما زگیل‌های مقعدی ممکن است در گروه‏ های چندتایی خودشان را نشان بدهند و در صورت عدم درمان، بیشتر هم بشوند. 

زگیل‌های تناسلی گنبدی شکل نیستند اما از سطح پوست بالاتر می ‏آیند و به شکل تخت رشد می‌کنند. رنگشان هم معمولا نزدیک به پوست مثل صورتی یا قهوه‏ای روشن است. موضوع همه چیز در مورد زگیل تناسلی  به نوعی است که شامل رنگ زگیل ها نیز می شود.

رنگ این زگیل ها ممکن است در طول زمان تغییر کند. بد نیست بدانید که بعد از از بین رفتن زگیل تناسلی، رنگ آن ناحیه پوست به حالت قبلی برمی‌گردد. زگیل های تناسلی قابل درمان هستند و با تجویزات پزشکی می توان از پیشروی آن جلوگیری و نسبت به درمان کامل آن، اقدام نمود. 

برای خرید کاندوم ضخيم از مولینا کلیک کنید.

علائم ابتلا به زگیل تناسلی چیست؟

تا این جا با مفهوم زگیل تناسلی آشنا شدید اما علائم ابتلا به زگیل تناسلی چیست؟ علائم زگیل مورد دیگری است که در موضوع همه چیز در مورد زگیل تناسلی طبقه بندی می شود. علائم زگیل تناسلی خیلی ملموس نیست. به طور کلی، زگیل تناسلی هم مثل هر بیماری ویروسی دیگری در مرحله فعال علائم خودش را نشان می‌دهد. درست مثل تبخال که ممکن است ویروس غیرفعال آن مدت‏ ها در بدن ما وجود داشته باشد و در یک موقعیت خاص بیرون بیاید.

اما حتی در زمان غیرفعال، hpv می‌تواند منتقل شود پس باید مراقب آن باشیم. بیشتر افراد مبتلا به اچ‏پی‌وی علامتی ندارند یا علائم خیلی خفیف دارند که معمولا از آن‌ها عبور می‌کنند. این علائم شامل درد، خونریزی خفیف، خارش و سوزش است و گاهی، در صورت درمان نشدن، گسترده شدن زگیل‌ها تا جایی که با چشم دیده شوند. این علائم یعنی چند هفته تا چند ماه از رابطه جنسی بیماری‎زا گذشته است. موارد ذکر شده در بالا تمام مواردی است که شما را در مورد همه چیز در مورد زگیل تناسلی  هوشیار می کند.

روش های درمان زگیل تناسلی چیست

انواع زگیل تناسلی چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در مورد مکان رشد، همه چیز در مورد زگیل تناسلی زنان و مردان متفاوت است. در ادامه محل ایجاد زگیل تناسلی در زن و مرد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

محل رشد زگیل تناسلی در مردان

  • آلت تناسلی؛
  • اسکروتوم (کیسه بیضه)؛
  • کشاله ران؛
  • در داخل یا اطراف حنجره.

محل رشد زگیل تناسلی در زنان 

  • داخل مهبل (واژن)؛
  • مقعد؛
  • خارج از مهبل (واژن)؛
  • بر روی دهانه رحم؛
  • در دهان، روی زبان یا اطراف گلو.

برای خرید کاندوم ضد قارچ از مولینا کلیک کنید.

نحوه درمان زگیل تناسلی چیست؟

شاید کنجکاو شده باشید که نحوه درمان زگیل تناسلی چیست و چه روش هایی برای آن وجود دارد؟ نحوه درمان موضوع دیگری است که باید در مورد همه چیز در مورد زگیل تناسلی  بدانید. زگیل های تناسلی قابل مشاهده، ممکن است پس از چند سال بدون درمان نیز بهبود یابند. ولی ویروس این زگیل همچنان در بدن باقیمانده و پس از طی مدتی مجدداً عود می نماید.

بنابراین هدف از درمان، کنترل علائم بیماری و جلوگیری از انتقال آن به دیگران است . توجه داشته باشید زگیل تناسلی حتی در شرایطی که بیمار هیچ یک از علائم بیماری را ندارد نیز قابل انتقال است. بنابراین بهتر است شما با روش های درمان زگیل تناسلی آشنا شوید. 

درمان زگیل تناسلی به وسیله لیزر

لیزر زگیل تناسلی (استفاده اشعه برای از بین بردن زگیل تناسلی) این مزیت را دارد که یک بار برای همیشه از شر زگیل خود خلاص می شوید. اما روش لیزر زگیل تناسلی چیست؟ این روش برای از بین بردن زگیل های خوشه ای و تکی با تعداد زیاد بسیار موثر می باشد. درمان با لیزر می تواند کمی نسبت به روش های دیگر هزینه بیشتری داشته باشد ولی نتایج قطعی تری هم به دنبال دارد.

این روش طی مدت زمان نیم ساعت و به صورت کاملا سرپایی انجام می شود. بیمار بلافاصله پس از لیزر می تواند به محل کار خود برگردد. زمان نقاهت آن کاملا کوتاه مدت می باشد. 

فریز کردن زگیل ها

موضوع دیگری در مورد زگیل تناسلی، نحوه درمان آن بوسیله فریز کردن یا کرایوتراپی، دومین راه حل برای درمان زگیل تناسلی می باشد. اما روش درمان کرایو زگیل تناسلی چیست ؟ روش درمان کرایو توسط متخصص پوست و جراح برای درمان زگیل تناسلی انجام می گیرد. تری کلرواستیک اسید (TCA) همان ماده شیمیایی می باشد که توسط یک پزشک در سطح زگیل ها اعمال شده و زائده پس از یخ زدن ( انجماد ) از بین می رود.

طی این روش موفق 75% بیماران رضایت کامل داشته و 15% از آن ها تجربه بازگشت زگیل را داشته اند. با این حال، کرایوتراپی یا سرما درمانی یکی از روش های قطعی درمان زائده های گوشتی بعد از لیزر می باشد. 

چلوگیری از زگیل تناسلی

سوزاندن زگیل تناسلی چیست؟

یکی از روش های قدیمی برای درمان زائده ها که از قدیم به کار گرفته می شده، الکتروکوتر یا سوزاندن زگیل ها می باشد. در این روش که جراحی معمولی می باشد، پزشک از جریان الکتریکی برای گرم کردن و از بین بردن بافت های غیر طبیعی روی پوست استفاده می کند. این روش بیشتر برای زائده های گوشتی نرم کاربرد دارد و اگر زگیل شما سفت شده و زبر می باشد، لیزر و کرایو پیشنهاد های پزشک متخصص هستند. اکنون به واسطه دانستن نحوه درمان زگیل تناسلی می توان گفت که اطلاعات کاملی درباره اینکه زگیل تناسلی چیست کسب کرده اید.

برای خرید کاندوم حلقوی از مولینا کلیک کنید.

همه چیز در مورد زگیل تناسلی و نکات آن

حال که پاسخ سوال زگیل تناسلی چیست را دریافت کرده اید باید بدانید که زگیل تناسلی یکی از بیماری هایی می باشد که بهتر است همه چیز در مورد زگیل تناسلی را بدانید. این بیماری درمان بسیار سختی دارد و ممکن است پس از درمان نیز مجدداً به آن مبتلا شوید. بنابراین به شما پیشنهاد می شود که از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید. 

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی به وسیله انواع کاندوم ها امکان پذیر می باشد. هرچه کاندوم از اعتبار و کیفیت بالاتری برخوردار باشد احتمال ابتلای شما به زگیل تناسلی کاهش می یابد. شما می توانید برای تهیه انواع کاندوم های باکیفیت در ابعاد مختلف، به سایت مولینا مراجعه نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید